Tuesday, December 13, 2011

Kuatkanlah HatiKu..

9/12/2011 2:36am

soal hatinya tiada siapa yang tahu...betapa kentalnya hati betapa egonya hati untuk menerima sebuah realiti. Biar hidup dalam angan-angan yang indah hidup dalam ketakutan..tegarkah hati ini untuk dilukai...sekali lagi mungkin. Kuatkah hati untuk menerima kekecewaan dalam tempoh ini...1tahun tak memberi makna apa-apa...2tahun cukup untuk menghilangkan warnanya...3tahun..betapa siksanya hati sehingga ia kosong tanpa bau, rasa dan warna.

Siapa dia....cukup kuatkah dia untuk menerima hati yg kosong yang tak punyai rasa, bau dan warna? manis dibibir tak mungkin sampai kehati..bukan untuk sehari tapi untuk selamanya..ke akhir hayat. Bersediakah hati...jiwa dan raga kepadanya?

 Oh Tuhanku..bukakan lah damaikan lah hati untuk menerimanya.. jika benar dia jodohku damaikan hatiku agar jodoh kami berkekalan sehingga dia bersatu dengan ku. Kuatkan lah hati ku untuk menerima kenyataan yang aku sebenarnya tak kuat untuk teruskan hidup ini sendiri.. Benar aku memang nampak tegas dimata kasar..sebaliknya aku memang cukup mudah mengalah. Bibir tersenyum..nada ceria tak semestinya aku bahagia..

tapi apakah ia benar atau sekadar menguji...adakah ia hanya mimpi yang direka di minda untuk menyenangkan kedua pihak?adakah aku pengganti yang singgah dimatamu..atau aku hanya persinggahan yang terpaksa digunakan untuk menyinarkan hati..cukuplah jika ia hanya berakhir semalaman....cukup tersiksa walau ia hanya mimpi..

sedarkanlah aku dari mimpi perit ini..jadikan lah ia sinar seperti bintang. Jika aku bintang mu...sinari lah aku dengan cahaya mu. Jika aku bukan bintang mu...cukuplah kau datang hanya dimalam hari untuk menyinari ku buat sementara waktu agar ia kelihatan cukup sempurana dimata yang lain.

lea liyana.



Aku tak mampu berjanji…aku takut aku tak mampu membahagiakannya…aku juga tak sesempurna perempuan yang pernah hadir dalam hidupnya. Mungkinkah aku mencintainya…..


2 comments:

kazmyra afkar said...

hati ini disakiti kembali.. eh.. terjiwang sama..

Model Busana Muslim Murah said...

artikel tulisan yang baik,,nice post slam kenal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...