Tuesday, December 28, 2010

Punca Kekalahan Malaysia di Indonesia 5-1

Salam semua ,


Tadi cikliyana duk belek-belek Metro, hah sekali amik kau dah tau dah ! Ingat lagi tak insiden laser masa perlawanan Malaysia menentang Indonesia di Bukit Jalil Sabtu lalu ? Ala..laser hijau yg dikatakan mengganggu Markus Horison (penjaga gol Indonesia ) tuh sampaikan Indonesia menyalahkan Malaysia atas kekalahan 3-0 ke atas mereka .




Rupa-rupanya TIDAK ! Indonesia jangan salahkan Malaysia sebab budaya tu dah di praktik kan oleh Indonesia semasa perlawanan di Stadium Gelora Bung Karno , Indonesia dulu. Lihat nih ...



Jelas tak ? Kalau tak jelas mari sini cikliyana fokus kan !


Terang-terang mereka yang mulakan budaya ni dulu kan..tapi harapan kita penyokong Malaysia yang busukkan nama dengan main laser tu dihukum dengan sewajarnya. Be Matured lah wei..tengok Indonesia sedap-sedap jek kata kita  "malaysiacheatlaser" . Tak sedar dek untung !

Perlawanan terpaksa ditangguhkan lima minit selepas babak pertama apabila penjaga gol Indonesia serta seorang lagi pemain mendakwa cahaya hijau terang dipercayai berpunca dari pena laser dihalakan tepat ke arah mereka oleh salah seorang dari 85,000 penyokong yang membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil.
Jurulatih Indonesia sendiri menidakkan kekalahan adalah berpunca dari sinaran laser, sedarlah penyokong Indonesia, punca anda kalah bukan disebabkan Malaysia 

Malaysia semakin percayakan diri sendiri manakala pertahanan kami mula kacau,” jurulatih pasukan Indonesia, Alfred Riedl dipetik sebagai berkata dalam Kompas semalam. “Ini bukan soal laser, melainkan kesalahan individu pemain. Saya tidak tahu apa yang terjadi dengan pemain selepas gol pertama itu, tetapi itulah titik tolaknya. Saya akan berbincang mengenai perkara itu dengan pemain nanti.”

Kepada penjaga gol kita , Khairul Fahmi kuatkan mental anda, pakai spek mata hitam boleh tak cara nak elakkan kekeliruan dengan pancaran laser. Kepada pengantin baru @  perancang utama, Norshahrul Idlan terus kan merancang strategi yg hebat ! Kepada Safee Sali teruskan usaha anda untuk harumkan nama Malaysia , & kepada pemain - pemain lain teruskan magic anda kerana Indonesia mungkin akan menumpukan perhatian kepada "harimau emas" kita tapi lupa pada kehebatan pemain yg lain ! Bila - bila masa boleh menyerang ke gawang gol, contohnya , Ashaari . 


Gabungan strategi & kecekapan & ketangkasan , Malaysia akan terus berjaya ! MALAYSIA BOLEH ! I'm proud to be Malaysian & Kelantanese ! 



9 comments:

AesyaZealous said...

malaysia bolehh!!!!!

aanie said...

oo...rupanya diorang yg start dulu...cis..

kyle said...

laser, mulut laser, sume laser xelok, syabas malaysia!

Shag said...

Dah kalah tak boleh terima hakikat. Apalah manusia kat indon tu. Hmph~

Kumbang Jingga said...

ni ultraman indon nie hehehe..

http://kumbangjingga.blogspot.com/2010/12/kita-akan-bawa-ultraman-ni-ke-indonesia.html

misz beauty said...

mereka tu memang x sedar di untung... da menumpang reramai kat tempat kite pun nak banyak songeh lagi... pape pun Gud Luck for Malaysia... We proud of u and please make us more proud...;-)

pali samad said...

GOMO MALAYSIA GOMO

rizwan's sweetheart said...

mengata dulang paku serpih betullah Indonesia ni... terima jelah hakikat yang dorang tu kalah sebab kualiti permainan dorang...

FarhanaFabulous said...

da amek banner u yg kiut tu..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...