Monday, November 01, 2010

PEMBUNGKUS BAYI @ BABY WRAP

Baby Wrap @ pembungkus bayi ni banyak digunakan oleh mat/minah salleh and orang indon. Kat Malaysia ni jarang lagi la..ada tapi tak ramai. Cikliyana jumpa info pasal ni kat satu blogshop kat fesebuk. 






Manfaat memakai baby wrap : 

1. Baby Wrap boleh menyokong kepala dan leher bayi dengan sempurna, terutama masa si kecil tertidur @ terlelap. 
2. Boleh digunakan  dari bayi baru lahir (bahkan premature) hingga 1@ 2tahun (tengoklah besar dan berat). 
3. Sangat selamat. Baby Wrap diikatkan pada tubuh anda dengan cara yang unik untuk menjamin keselamatan yang maksimum bagi bayi anda. Bayi anda tidak akan jatuh/merosot dari gendongan. macam peluk jek..lagi dekat bayi dengan ibu lagi bagus! 
4. Sangat nyaman. Baby Wrap terbuat dari bahan yang sangat lembut, dan cara mengikatnya di tubuh memastikan bayi anda berada sangat dekat dalam dekapan anda.  Sebagian besar bayi langsung tertidur lelap tidak lama setelah digendong menggunakan Baby Wrap .
5. Tidak menyebabkan sakit bahu. Cara mengikat Baby Wrap membagi berat tubuh bayi secara merata ke tubuh anda, sehingga anda tidak akan merasa berat ataupun lenguh.
 6. Memberi lebih banyak kebebasan pada anda. Anda tidak perlu memeganginya lagi. Dua tangan Anda bebas mengerjakan apapun – pekerjaan rumah, atau bahkan shopping! 


nota getah : Bukan setakat ibu jek, papa ayah pon boleh kalu makcik, kakak nak tolong pon boleh. Yang nakal dinasihatkan tak payah la ek..bukan apa takut terbalik ibu nanti!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...