Thursday, November 18, 2010

Raya Haji Part 3 : Saya tak pernah buat lah pakcik!



sambung cerita yang part 2 tuh, tak sempat cerita kenapa hati getah dilapah kan? Macam ni, kan kami kena lapah daging tuh. Ada sorang pakcik ni duk satu tempat ngan kami kiranya share lembu yang sama lah. Pakcik tuh suruh cikliyana bahagi kan Hati Lembu kepada 7bahagian, jadi cikliyana nih cakaplah "pakcik, saya tak retilah nak buat, takpandai tak beso kerat ..pakcik jelah buat " pokcik tuh balas gini " alah, buat jelah senang macam tuh pon takboleh buat ke?" . Adeh sedap sungguh pakcik suruh eh..ehhh saya ni budak lagi "ehh budak lagi ke...hahaha abaikan!" daripada pakcik suruh saya baik pakcik buat sendiri! 

Dah lah tuh siap paksa lagi, bila cikliyana buat..tak kenalah plop! tak sama besarlah..banyak songeh la plop! Dah tuh siap bentak kaki lagi amik Hati Lembu lain gi potong...eee..tak suka betul! 

Maaflah yer pakcik tapi saya tetap tak suka pakcik walaupon abah saya cakapa, pakcik tuh sedara kami jugak! Wep....balik rumah mama, cerita kat mama "lepas ni tak payoh korban kampung dah kita korban sendiri pok-pok kita jah kat kota bharu..puah hati! mama memang tak boleh kalau orang marah tak tentu hala ni lagi-lagi kat anak beranak kami..lagi lah wey! sedangkan hantu pon dia cakap macam nih "aloh nak mari ganggu anak cucu aku teh...mari kekoh hop nih meh!! "  kekoh tuh gigit eh...mama yang kuat, urat dawai tulang besi kecuali lutut jek! 

1 comment:

Mr Lonely said...

nice blog.. have a view of my blog when free.. http://www.lonelyreload.blogspot.com .. do leave me some comment / guide if can.. if interested can follow my blog...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...