Tuesday, November 30, 2010

BARU DARJAH SATU DAH PANDAI BER-SEKS !!



Cuba korang bayangkan, anak atau adik korang esok-esok, eh tak esok dah, mulai tahun depan dah boleh tanya korang pasal seks! 


Sejujurnya, Cikliyana tak nampak langsung relevannya benda macam tuh untuk budak darjah satu. Dorang tuh, kencing pon dalam seluar lagi, silap-silap buat praktikum dalam kelas! Buakan kita tak pernah baca pasal budak-budak sekolah rendah nih buat seks dalam kelas, budak belajar seks dari video lucah & sama-sama budakrogol-merogol! 


Nanti, tak pasal sekolah mengandung kat melaka tuh, penuh sampai kena buat cawangan kat setiap negeri! Sapayang malu, Malaysia jugak kan? Agama apa yang malu dan terhina..Islam kan? Lagi bagus kalau budak-budak kita ajar dorang soal agama dari kecik, supaya besar esok dorang tahu nak beza kan mana yang baik mana yang buruk! 





PUTRAJAYA: Kira-kira 500,000 murid Tahun Satu sesi persekolahan 2011 bakal menjadi kumpulan pertama diajar pendidikan seks yang diperkenalkan menerusi Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR), mulai Januari depan.
Pengarah Bahagian Pembangunan Kurikulum, Kementerian Pelajaran, Datu Dr Julaihi Bujang, berkata pendedahan pendidikan seks itu akan diajar menerusi subjek Pendidikan Kesihatan, di bawah Modul Teras Asas bagi Tahap Satu membabitkan murid Tahun Satu hingga Tiga.
“Turut diberi penekanan adalah kesihatan dan tingkah laku seksual yang membicarakan amalan seks sepanjang kehidupan, kaedah mengelakkan hubungan seksual, fantasi, kehamilan, penyakit seksual berjangkit, HIV dan Aids, manakala masyarakat dan budaya pula menyentuh mengenai isu seks dan masyarakat dan perundangan,” 

Sumber Berita Harian


Pendapat wardina dalam isu masalah sosial sekarang



 Wardina yang mewakili golongan selebriti atau artis di negara ini meminta supaya mereka lebih bersopan dalam tingkah laku yang ditunjukkan kepada masyarakat.
Perlakuan yang sopan dan tidak melampaui batas sempadan bukan muhrim bukan sahaja harus ditunjukkan sewaktu mereka berada di khalayak ramai semata-mata.
Malah, pengacara rancangan Malaysia Hari Ini itu juga menyeru agar adegan-adegan seperti berpegangan tangan dan berpeluk-pelukan di kalangan pelakon bukan muhrim juga harus dielakkan sama ada melalui drama atau filem.


Bagus dan setuju dengan wardina! Hentikan dan Kurang kan soal nasi lemak 50 sen dan gejalan rempit, permpuan jalang dalam industri perfileman kita! 

8 comments:

Qaseh dalia adelia said...

yup setuju dgn wardina..artis ni makik sekse melampau..hasiy pe nak jadi..

AdiaLuze said...

Sokong kenyataan Wardina...

Psl pendidikan seks tu..Hmmmmm...Nak kata camne yee...Rasanye kalo nak bg pendidikan pun, biarlah mak ayah je yang bg kot...Tkt kalo ada cikgu yg otak kotor mengajar, jadi lain plak critanye..Hmmmm

Cik Liyana said...

hah, betul tuh, yang tuh lagi takut-gerun ! banyangkan kalau cikgu ajak buat practikum, budak-budak mana berani lawan cikgu! huhu

zaL_cdpx said...

ye ! filem barat pn BAND je trus yg ade unsur2 xelok

Jejaka Terhangat said...

aduiiyaii..KOMPOM kena tukar kerajaan..

psl apa yg wardina ckp tu mmg btol..cuba la filem melayu kita ni buat yg mcm ala2 ketika cinta bertasbih ke..ni tak, berlumba2 nak jadi mcm filem barat..ish2..

Jejaka Terhangat: Keputusan & Kesimpulan: Perempuan dan Lelaki Terlanjur Untuk Dijadikan Teman Hidup [Entry Finale]

Fathiah Farid said...

kalau ye pun nk melentur buluh biar dr rebung, tp yg ni..err mcm x releven jek..basuh berak pon de yg xpndai g -__-"

Ainiaa♥ said...

setuju dengan cik liyana. and Wardina is the best. Oh my god rasanya x patut langsung kan?

hamzah ian said...

sekolah mengandung adalah idea ppaling lawk.. grrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...