Sunday, November 28, 2010

Ngepek Getah : Teruk Ke Menantu Tak Pandai Masak ?

"ada hati kau nak kawin dengan anak aku" "nanti macamana kau nak bagi anak aku makan?" "takkanlah nak suruh anak aku makan nasi dalam supik [plastik] dalam kertas jek! "



Hah, macamane kalau kena macam tuh dengan mak mertua, mesti hangin satu badan kan silap-silap cerai berai sebab mertua campur tangan. Tapi jangan salahkan mertua seratus peratus! Sekurang-kurangnya awak tuh kena ada sifat rajin, tak pandai takpe boleh belajar. Tepuk tangan bunyi sendirik yer. 

Walaupon cikliyana ni tak kahwin lagi, tapi dah boleh bayang dah situasi macam tuh kalau kita tak pandai masak kan. Mesti malu kat diri sendiri jugak melainkan kau tuh muka tembok batu china! Tebal tak terasa sikit pon dengan lastik mak mertua tuh. Tapi ingat, kalau laki kau tersangkut ngan mak janda kat gerai tuh, jangan melenting..hihi macam dalam drama kan!.

Tapi tak boleh salahkan perempuan 101% sebab, lelaki pon kalau pandai masak tolong jangan ego sangat, aja jelah bini tuh, sesekali belajar masak sama-sama kan romantik..eceh macam pakar rumahtangga plop doh eh! Satu jek nak pesan, kalau tak pandai boleh belajara jangan malas sebab kalau kita pandai masak suami anak-anak mesti bertambah sayang. Ikat perut suami dengan air tangan sendirik..biarlah suami buncit jasa air tangan isteri. Buncit lambang kemewahan! Hah!


SIBUK DUK CAKAP BINI TAKPANDAI MASAK DAH AWAK TUH SI LAKI BOLEH JADI IMAM SOLAT TAK?

2 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Soalan last paling bagus.. Asyik pertikaikan pmpuan x pndai tu.. x pandai ni.. dlm Islam tak ckp pun masak tu tggjwb Isteri, Kan?? Suami yg brtggjwb menyediakan mkn, tmpt tggl apa semua.. Tp dh lumrah.. keja dapur mesti cop kt dahi pmpuan. Apapun.. bila dh kawen auto kita akn mula belajar semua tu even sblm kawen x pandai pun.. Seronok tgk hubby makan hasil air tgn sendiri tau!!

sakura coklat said...

hihi..suka lah entry neyh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...