Wednesday, November 03, 2010

BUMP GUNA UTK KURANGKAN KELAJUAN TAPI KALAU TAJAM?!


Bump atau bonggol memang guna untuk kurangkan kelajuan tapi kalau dah tajam sangat tinggi sangat kau tuh dah menyusahkan orang wei!!! tambah2 pulop takleh lalu jalan laen!

Bongoookklahhh wey! petang tadi, gi amik ayyan, okeylah masa tuh jalan kaki jek sebab dekat. Tengok jek org kat lorong tuh ngah bina bonggol kat jalan depan umh dorang..bukan satu yer tapi dua dan dekat2!! Dalam hati..."wey..mcmana kereta rendah2 (ala yg style bumper rendah) nak lalu?" sedangkan org yg bawak proton saga baru pon bimbang nak lalu jalan tuh! wooo.....gila ah!! xpe nanti kita lalu jalan belakang..dlm hati lega.!

sekali malam ni kena gi amik anak pengasuh ayyan kat sekolah sb ayah dia kerja takbalik lg. okey, gi lah amik ngan kakak. sampai lorong nak masuk umh bdk tuh dah bimbang...dup.dap.. tanya lah budak tuh "yah, jln belakang boleh lalu x?" dia jawab "boleh.!!" . apa lagi pusing la cepat dengan harapan boleh lalu...tapi wehhh jalan tuh penuh dengan batu bata!!! ahuaaawaaaa takleh lalu!!

Terpaksa lah lalu kat bonggol celaka tuh! Mula....slow..slow...waaaaa takboleh! takbegerak langsung!! gilaa..celaka!! Okey..mari tekan minyak..okey lepas tapi lambat ! tiba2..bunyi kreeekk..waaa rapat wey!! padahal penumpang campur drebar xdelah berat mana sb sume kurus! celaka betoll dah lah kena hadapi dua kali..dua kali wey! campur balik 4kali!!! maaf yer entry ni agak emosi! takpe esok siap kau..aku tulis conteng2 kat situ! doa...biarlah kena kat kereta kau...padan muka..hancur HAHAHAHHAHA!!

NOTA LASTIK!! Kalau kau nak jaga keselamatan pon takperlu buat bonggol setinggi tuh..buat yg biasa2 standard sudahhh..tu pon org dah slow wey! ni membunuh! bayangkan kalau budak bawak basikal laju2 taksempat nak break..jawabnya cium jalan la wey!!

1 comment:

Mila said...

Huh.. memang tak suka BUMP yg tinggi tu.. ngeri je rasa bila dengar bunyi krekkkk tu.....jahanam keta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...