Wednesday, November 17, 2010

Raya Haji Part 1 : Kuasa Allah Di Eid Adha.


Selamat Hari Raya Korban semua! tadi cikliyana pon gi korban jugak tapi tahun nih turn umi cikliyana korban. Macam biasa upacara setiap tahun setiap kali raya haji, kitorang pergi korbankan lembu kat kampung belah mama (nenek) kitorang kat Kampung Gunung , Kelantan. 

santai kan macam tak sakit!

Nak dijadikan cerita satu kuasa kebesaran Allah berada depan mata kami. Lembu yang kami korbankan untuk raya tuh seperti taknak mati ! Siap sempat tengok kawan-kawan nya di lapah. Kalau nak cakap urat takputus, semestinya putus sebab kalau tak putus takjadi korban dan kami semua berdosa besar sebab menyiksa binatang. Ni tak, bukan kami yang siksa tapi ia seakan belum bersedia. Dalam 15minit jugak lah, dan 5kali ia bangun dan siap makan rumput da berak lagi wey! Dah la tuh,siap tenung kami semua..ada gaya sengih plop tuh! Gila takut! Seram weh!


video


Ni video yang kami rakam, ni pon lepas beberapa minit sebab pelik tengok tak mati-mati lagi. Sungguh nya itu kebesaran Allah ! Abaikan suara bising dalam video tuh..kualiti kurang bagus sebab hanya sempat guna kamera.

Akhirnya lepas lebih dari 15minit, lembu tersebut rebah di tengah-tengah antara kawan-kawannya yang telah siap di lapah padahal tempat di sembelih dalam lebey kurang 20 tapak kaki dari situ. Dan tempat tuh redup..tak panas berbanding tempat disembelih tadi. 

Banyak lagi nak cerita nih, tapi tunggu PART 2 plop la eh...penat sangat nih. Rasa macam nak tercabut dah kaki nih..sangat-sangat lenguh sebab tadi lepas korban kami buat tahlil sikit.!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...